Jak schudnąć?

Dzisiaj będzie dobry dzień
Uśmiechnij się  do nas :)

18

Zmień swoją sylwetkę
z naszą pomocą!
Polecamy stronę: Dieta Dukana
Zebrane informacje, przepisy, wskazówki na temat najpopularniejszej diety: Diety białkowej dr. Dukana.

Wpływ magnezu na naszą sylwetkę

magnez

Magnez to jeden z najważniejszych pierwiastków, który człowiek powinien dostarczać organizmowi w codziennej diecie. Do podstawowych objawów jego niedoboru należą między innymi: skurcze łydek, drganie powiek, zawroty głowy, wypadanie włosów czy migreny. Okazuje się jednak, że magnez ma również bezpośredni wpływ na sylwetkę człowieka. Jaki?

Przede wszystkim, oddziałuje on na pracę ludzkiej trzustki. Jeśli ilość magnezu w ciele nie jest wystarczająca, dochodzi do zaburzeń w produkowaniu insuliny. To z kolei przekłada się na uczucie zwiększonego apetytu, łaknienia oraz prowadzi do nadmiernego magazynowania tkanki tłuszczowej. Niewystarczająca ilość pierwiastka powoduje, że funkcje, jakie pełni receptor insulinowy są upośledzone. Z tego względu, odchudzanie się może być utrudnione, a docelowo, niedobory mogą spowodować pojawienie się poważnych chorób, takich jak cukrzyca. Ponadto, warto mieć na względzie fakt, że magnez to również podstawa prawidłowego procesu termogenezy ludzkiego organizmu. Jeśli w diecie nie dostarcza się go wystarczająco dużo, dochodzi do zaburzenia ekspresji termogeniny, co może owocować zdecydowanie wolniejszą przemianą materii. Dzięki temu, nawet jedząc relatywnie niewiele, można mieć problemy z efektywnym gubieniem zbędnych kilogramów. Organizm bowiem nie będzie w stanie efektywnie spalić spożywanych kalorii.

Z całą pewnością, każda osoba, która pracuje nad sylwetką, musi zadbać o to, by ilość pierwiastka, którym jest magnez, była odpowiednia. Nie ma znaczenia, czy planuje się redukcję tkanki tłuszczowej, czy skupia się przede wszystkim na rozwoju masy mięśniowej i rzeźbieniu ciała. Zapotrzebowanie na magnez zwiększa się wraz z aktywnością fizyczną. Zazwyczaj, szacuje się je na poziomie od 310 do 420 mg w ciągu doby. Najłatwiej zaspokoić dzienne zapotrzebowanie za pomocą suplementu, takiego jak Magneb6. Należy jednak pamiętać, że osoby uprawiające sport wykazują zwiększone zapotrzebowanie na magnez, nawet o 200 mg, zwłaszcza jeśli w czasie ich treningu przeważają ćwiczenia siłowe. Praca nad sylwetką powinna się więc zacząć od uzupełnienia niedoborów magnezu.